دوره آموزشی روانشناسی در مد
31 خرداد 1401 1401-05-21 17:51دوره آموزشی روانشناسی در مد
جملهای مشهور وجود دارد که میگوید: «ما همان چیزی هستیم که میپوشیم». شاید این جمله در همۀ لحظات زندگیمان کاملاً صدق نکند اما نمیتوان انکار کرد که انتخابهای ما برای پوششهای مختلف – چه آگاهانه و چه ناخودآگاه- حرفهای زیادی برای گفتن از ما دارد. لباسهایی که میپوشیم بازتابی از آنچه هستند که میخواهیم افراد دیگر در برخورد با ما دربارهمان بدانند. حتی لباسها میتوانند بر تواناییهای شناختیمان اثرگذار باشند.
روانشناسی مُد باور دارد که نوع پوشش ما معنایی نمادین دارد: نمادی از وضعیت روانی ما، نمادی از نوع جامعهای که در آن زندگی میکنیم، باورهای ذهنیمان، فرهنگ و سنّتهایی که ما را احاطه کردهاند و حتی میزان تحصیلات و نوع آگاهی ما نسبت به مسائل گوناگون. چه نوع پوششی که برای خودمان انتخاب میکنیم و چه لباسهایی که به عنوان یک طراح آنها را میآفرینیم، حاوی معانی بسیاری هستند.
هنرجویان در پایان دوره روانشناسی در مد چه می آموزند؟
هنرجویانی که در دورۀ «روانشناسی مُد» آکادمی طراحی لباس ماسا شرکت میکنند، با اصول ابتدایی روانشناسی فَشن و نقش آن در دنیای مُد آشنا میشوند. به علاوه، با شناخت ماهیت رنگها و بار روانشناسی آنها، برای انتخاب هر رنگ در طراحیهای خود آگاهی کاملتری پیدا میکنند. در بخشی دیگر از این دوره، هنرجویان «آکادمی ماسا» در دروس شخصیتشناسی با تعریف شخصیت و تیپشناسی شخصیت آشنا میشوند و این بحث مهم در روانشناسی را برای آیندۀ حرفهای خود میآموزند.

روانشناسی در مد چیست؟
«روانشناسی مُد» در تعریف عبارتست از: “کسب دانش و آگاهی از اینکه چگونه رنگها، تصاویر، زیباییشناسی، استایل و شکل لباس بر رفتار انسان تأثیر میگذارد و نشانگر عادات و حساسیتها و باورهای فرهنگی است”. معمولاً روانشناسی فَشن را بهعنوان مطالعۀ اثرگذاری انتخاب پوشش میدانند به گونهای که بر قضاوت ما از دیگران تأثیر دارد.
روانشناسی فَشن دلایل پذیرش، گسترش و محبوبیت انواع پوششها و ماندگاری یا زودگذر بودن برخی از آنها را در جوامع مختلف بررسی میکند. روانشناسی مُد همچنین پیوندهای مهم میان استایلهای لباس و ارزشهای هر جامعه و تقسیمات قومی و قبیلهای یا نژادی را نمایان میسازد. روانشناسی فَشن از ماهیت رنگهای مختلف در پوشش آگاه است و میتواند حضور رنگ در گروههای سنی و اجتماعی گوناگون را تفسیر کند.
روانشناسی مُد آنالیز میکند که نوع پوشش انتخابی هر شخص بجز تمایل او برای شیک و خوشپوش بودن، نشانهای از پذیرش یا انکار اصول جامعه، تحرکپذیری و میزان مشارکت آن شخص در اجتماع، تمایل یا عدم تمایل زیباییشناسانه و سلامتی و بهداشت جسمی و روانی است. تنوع در پوشش یک انسان میتواند نمادی از خلاقیت فردی، میل به تنوع و توجه به جذابیت جنسی است.
ثبت نام در دوره آموزشی روانشناسی در مد آکادمی ماسا
این مدرسه با هدف تغییر در روند آموزشی این رشته و همچنین ایجاد دوره های بین رشته ای که آموزش را بسیار موثرتر خواهد کرد، اولین گروهی در کشور بود که آموزش MBA در طراحی لباس را شروع کرد تا هنرجویان علاوه بر گذراندن مباحث تخصصی و مهارت طراحی لباس با کارآمدترین مهارتهای کارآفرینی هنری و مدیریت پروژه های هنری آشنا گردند و قادر به مدیریت و راهبری مجموعه هنری خود گردند.

آخرین مقالات روانشناسی در مد
نظرات هنرجویان فارغ التحصیل دوه آموزشی استایل در مد
سوالات متداول
آیا برای شرکت در «دورۀ روانشناسی در مُد آکادمی ماسا»، لازم است که با مباحث مقدماتی روانشناسی آشنایی داشته باشم؟
خیر؛ این دوره با تمرکز بر تخصص روانشناسی مَد شکل گرفته و به آشنایی با مبانی کلی و مقدماتی روانشناسی احتیاجی نیست.
مباحث این دوره بر چه چیزهایی تمرکز دارد؟
آگاهی از تیپ شخصیتی و استفاده از آن برای تعریف مسیر شغلی مناسب با روحیات شما، مهمترین هدف مدرسان این دوره است.
اعتبار مدرک دورههای آموزشی «آکادمی ماسا» چگونه است؟
مدارک و گواهیهای صادر شده از «آکادمی طراحی لباس ماسا» از معتبرترین مدارک در ایران هستند. گواهیهای پایان دوره از پردیس بینالملل دانشگاه شیراز صادر میشوند. این مدارک قابل ترجمه و پیگیری از وبسایت رسمی پردیس بینالملل دانشگاه شیراز است.
دورههای آموزشی «آکادمی ماسا» آنلاین برگزار میشود یا حضوری؟
دورههای آموزشی آکادمی همزمان بهصورت آنلاین و حضوری برگزار میشوند.